שאלות נפוצות

הבעיה שלי היא שהמטוס סגור, מה עושים?

חלק ניכר ממשתתפי הסמינר סובלים מהעובדה שהמטוס סגור. הסמינר מקנה כלים אפקטיביים מאד לאלה הסובלים ממקומות סגורים. הסמינר מחזיק כיום באחוז ההצלחה הגבוה בעולם בין השאר בשל ההצלחה עם קבוצת הקלסטרופובים. חלק מהמכתבים המתפרסמים באתר הם של אלה שהמטוס הסגור הייתה הבעיה העיקרית שלהם. מעבר לטיסות הם מצליחים כיום להיכנס למקומות סגורים אחרים כמו מעליות.

מדוע הטיסות מערבה ארוכות יותר מאשר הטיסות מזרחה?

בחצי הצפוני של כדור הארץ נושבות "רוחות רום" בכיוון ממערב למזרח. מכאן שבטיסות מערבה אנו טסים "נגד הרוח" וזמן הטיסה יהיה ארוך יותר מאשר בטיסות מזרחה שעה שאנו טסים "עם הרוח" או אז זמן הטיסה יהיה קצר יותר. הטייסים מתחשבים ברוחות הרום בקביעת נתיב הטיסה. בטיסות מערבה אנו משתדלים לבצע נתיב רחוק יותר מאותן "רוחות רום" על מנת למזער את השפעתן על אורך הטיסה ואילו בטיסות מזרחה אנו משתדלים לבצע נתיבי טיסה קרובים כמה שיותר לאותן "רוחות רום" על מנת לנצלן לקיצור משך הטיסה. מאחר ועצמת "רוחות הרום" ומיקומן הגיאוגרפי משתנה הרי ששיעור ההשפעה על משכי הטיסה גם היא איננה אחידה ומשתנה מיום ליום.

נראה לי שהכנף תתפרק בכל רגע , אני אוחז במושב בכוח אפשר לעזור לי ?

במהלך הטיסה הכנף מתנדנדת וגורמת לתחושה שהיא עלולה להתפרק. זוהי אחת התופעות בטיסה המחמירות את החרדה. הכרת התופעות השונות מפחיתה בצורה דרמטית את רמת החרדה. על כל התופעות האלה - בסמינר אגב אין כל צורך לאחוז את ידיות המושב בכוח...

אני חושב/ת על הטיסה ומתחיל/ה להזיע, מדוע?

טעות נפוצה של מי שאינם פוחדים לטוס היא שהחרדה מתחילה בטיסה עצמה... רק המחשבה על טיסה בעתיד גורמת מיד לעליה ברמת החרדה עוד הרבה לפני הטיסה, תופעה מוכרת היטב לאלה החוששים לטוס. ככל שמועד הטיסה מתקרב הלחץ הולך ועולה, עולות מחשבות למה לא לטוס ולא מדוע כן לטוס, וכאשר אוזלים התירוצים עולות מחשבות לבטל את הנסיעה... על פחד הטיסה - בסמינר

מדוע שאסמוך על הטייסים ?

זהו אחד הנושאים המשפיעים על תחושת העדר שליטה. אנו יושבים בתא הנוסעים ואנשים זרים לנו לחלוטין הנקראים טייסים מתיימרים להמריא אתנו כאן ולנחות אתנו שם...מי הם?? על הטייסים - בסמינר

קראתי שנוסעים נפצעו במזג אוויר סוער הייתכן?

הדבר יתכן. השאלה היא מדוע ומה עלינו לעשות כדי להמנע מכך? הכל על "טיסה ללא פחד" - בסמינר

שתייה חריפה ,היפנוזה,כדורים,טיפולים אחרים,כלום לא עוזר לי האם יש תקווה?

מבין הפוחדים/ות לטוס רבים מנסים שתייה חריפה כדורים או טיפולים שונים והם כל פעם מופתעים מחדש מכך שפתרונות אלה לא היו אפקטיביים.הסיבות לכך רבות ומעניינות. על פחד טיסה - בסמינר

מה גורם לטלטלת המטוס ולנפילה "בכיס אוויר" ?

אחד הנושאים המשפיעים ביותר על תחושת החרדה בקרב הרוב המכריע של הפוחדים/ות לטוס היא הטיסה במזג אוויר הכולל טלטלות ו"כיסי אוויר". מהן אותם תופעות? האם יש בהן סכנה? מדוע אנו מפחדים כל כך מטלטלות וכיסי אוויר? על הכל - בסמינר

אני בטוח/ה שהבעיה שלי יוצאת דופן?

מנסיוני למדתי כי ברוב המקרים, הפוחדים לטוס מודעים לכך שהם אינם היחידים הסובלים מהבעייה. אולם יש הסבורים כי הבעייה שלהם "יוצאת דופן" "קשה במיוחד" וכו'. קבוצת הפוחדים לטוס איננה הומוגנית אך לגבי מי שמכיר את כל הקבוצות לא קיים המושג "בעיה יוצאת דופן". כל עוד יש לך מוטיבציה לפתור את הבעייה הרי שההגדרות האלה חסרות חשיבות. על פחד הטיסה - בסמינר

מדוע טסים כל כך גבוה?

הטיסה בגובה מאפשרת לטוס מעל כל תופעות מזג האוויר, צריכת הדלק בגובה נמוכה הרבה יותר ורק בגובה ניתן לטוס במהירויות המאפשרות להגיע תוך 3 שעות למרכז אירופה או תוך 11 שעות לצפון אמריקה ולמזרח הרחוק. על הטיסה - בסמינר

מה מחזיק את המטוס באוויר?

השאלה "מה מחזיק את המטוס הענק הכבד הזה באוויר" ? היא שאלה המסקרנת גם כאלה שאינם פוחדים/ות לטוס. התשובה לכך מעניינת וחשובה מאד בהקשר לפחד הטיסה. על כך - בסמינר