שאלות נפוצות

מדוע הטיסות מערבה ארוכות יותר מאשר הטיסות מזרחה?

בחצי הצפוני של כדור הארץ נושבות "רוחות רום" בכיוון ממערב למזרח. מכאן שבטיסות מערבה אנו טסים "נגד הרוח" וזמן הטיסה יהיה ארוך יותר מאשר בטיסות מזרחה שעה שאנו טסים "עם הרוח" או אז זמן הטיסה יהיה קצר יותר. הטייסים מתחשבים ברוחות הרום בקביעת נתיב הטיסה. בטיסות מערבה אנו משתדלים לבצע נתיב רחוק יותר מאותן "רוחות רום" על מנת למזער את השפעתן על אורך הטיסה ואילו בטיסות מזרחה אנו משתדלים לבצע נתיבי טיסה קרובים כמה שיותר לאותן "רוחות רום" על מנת לנצלן לקיצור משך הטיסה. מאחר ועצמת "רוחות הרום" ומיקומן הגיאוגרפי משתנה הרי ששיעור ההשפעה על משכי הטיסה גם היא איננה אחידה ומשתנה מיום ליום.

אני חושב/ת על הטיסה ומתחיל/ה להזיע, מדוע?

טעות נפוצה של מי שאינם פוחדים לטוס היא שהחרדה מתחילה בטיסה עצמה... רק המחשבה על טיסה בעתיד גורמת מיד לעליה ברמת החרדה עוד הרבה לפני הטיסה, תופעה מוכרת היטב לאלה החוששים לטוס. ככל שמועד הטיסה מתקרב הלחץ הולך ועולה, עולות מחשבות למה לא לטוס ולא מדוע כן לטוס, וכאשר אוזלים התירוצים עולות מחשבות לבטל את הנסיעה... על פחד הטיסה - בסמינר

מדוע שאסמוך על הטייסים ?

זהו אחד הנושאים המשפיעים על תחושת העדר שליטה. אנו יושבים בתא הנוסעים ואנשים זרים לנו לחלוטין הנקראים טייסים מתיימרים להמריא אתנו כאן ולנחות אתנו שם...מי הם?? על הטייסים - בסמינר

שתייה חריפה ,היפנוזה,כדורים,טיפולים אחרים,כלום לא עוזר לי האם יש תקווה?

מבין הפוחדים/ות לטוס רבים מנסים שתייה חריפה כדורים או טיפולים שונים והם כל פעם מופתעים מחדש מכך שפתרונות אלה לא היו אפקטיביים.הסיבות לכך רבות ומעניינות. על פחד טיסה - בסמינר