תפריט
עמוד הבית » מאמרים » הפלת המטוס המאלזי בשמי אוקראינה

הפלת המטוס המאלזי בשמי אוקראינה

מאת: קברניט מיקי כץ

הפלת המטוס המאלזי בשמי אוקראינה  יולי 2014
 
לאירוע הנורא של הפלת המטוס המאלזי בשמי אוקראינה אין כל קשר לטיסתכם הקרובה ואלה שאחריה!
 
מדוע?
המטוס טס באזור עימות צבאי בו נעשה שימוש בטיל מונחה מכ”ם. לאלה שאינם בקיאים בנושא אוסיף כי מדובר בטיל המסוגל לנעול על המטרה אליה הוא משוגר ולטוס עד לפגיעה באותה מטרה.
מצד אחד, מקובל לעקוף אזורים בהם יש עימותים צבאיים דבר שלא נעשה ע”י חברת התעופה המלזית. מאידך – מערכת הטילים מסוגלת ואמורה לזהות מטוס אויב המאיים או מטוס שאינו אויב ואינו מאיים, אבחנה שלא נעשתה במקרה זה.
לשאלה מדוע החברה לא עקפה את האזור התשובה היא כי שלטונות אוקראינה ורוסיה לא יזמו את סגירת המרחב לטיסות וזאת על פי חובתם ולכן עקיפת האזור נעשתה על פי שיקול של חברות התעופה. כך למשל חברת אלעל וחברת בריטיש איירווייס בחרו לעקוף את האזור גם מבלי שזה הוכרז כאזור סגור לטיסות. חברות אחרות כמו לופטהנזה מאלזיה אייר ואחרות בחרו כן להשתמש במרחב זה. מובן כי בעקבות האירוע המיותר הזה הוכרז האזור כסגור לטיסות בינלאומיות כך שכיום אין לחברות התעופה שיקול לבחור אחרת.
לשאלה מדוע הורה הטיל התשובה היא כי הכוחות הפרו רוסיים באוקראינה מנהלים מלחמה נגד אוקראינה ובמסגרת זו הם הפילו כבר מספר מטוסים צבאיים באזור. פעילותם הפרטיזנית החובבנית וחסרת האחריות תוך שימוש בסוללת הטילים שסופקה להם ע”י שלטונות רוסיה גרמה לכך שהם לא עשו כל מאמץ לברר האם המטוס הוא מטוס אויב או מטוס נוסעים אזרחי.
 
כל ההסברים האלה אינם רלוונטיים שכן כך או כך עליכם לזכור כי טיסתכם מתבצעת הרחק מאזור זה, וכי כל נתיבי הטיסות האזרחיות והבינלאומיות מתנהלות בנתיבים מאושרים, מתוכננים, מבוקרים ואין בהם כל סכנה!!!
 
לאור זאת, להלן מספר המלצות:
·         על אף שהאירוע עצוב ומעורר שאט נפש – הוא לא נוגע לכם, אין לכם כל חלק או אחריות הקשורה אליו לכן יש להתעלם ממנו
·         התקשורת בארץ ובעולם כולו אוהבת להבליט נושאים הקשורים למטוסי נוסעים ובכך אין כל חדש אולם בהבלטת הסיפור שוב ושוב והקרנה חוזרת של צילומים מהשטח אין שום ידיעה חדשה או משהו שיכול לשנות דבר ומכאן ההמלצה החשובה ביותר: להפסיק באופן מוחלט לצפות בדיווחים על האירוע.
·         אין הדבר נובע מהתעלמות מהאירוע אבל הצפייה החוזרת בכיסוי האירוע מגבירה את פחד הטיסה מבלי שיהיה לאירוע כל קשר לטיסתכם שלכם!
אין צורך להתאהב בטיסה אבל כבר נוכחתם להבין שאפשר לטוס מבלי להיות מאוהבים בטיסה. למרות האירוע המעציב הזה, בכל יום ממשיכים לטוס 6 מיליון נוסעים. הם טסים ולא קורה להם דבר.
אין שום צורך לשנות תכניות בגלל אירוע זה, חברות התעופה הפועלות בישראל ובמיוחד אלעל הן חברות אחראיות מאד.
בברכת טיסה ללא פחד
מיקי

 


תאריך: 22 ביולי 2014

« חזרה למאמרים